Om Progressio Marketing
Progressio Marketing grundades 1980 i syfte att hjälpa företag in på den europeiska marknaden på ett praktiskt och handfast sätt. Ett kontaktnät på främst de tysktalande marknaderna hade byggts upp efter grundarnas verksamhet under fyra år som marknadskonsulter i Tyskland och senare arbete som marknadschefer på exportföretag. Grundarna Susanne Grandin och Lars Biörnerud har lång erfarenhet av marknadsföring på marknader utanför Sverige, att söka återförsäljare och att ställa ut på internationella mässor. Inriktningen är främst industriprodukter.Tysktalande gör helst affärer på egna språket
Det har vi under lång erfarenhet lärt oss. Därför erbjuder vi support att hantera inkomna förfrågningar på mail, telefon, offerthantering mm.Mässdeltagande
Progressio Marketing har när det gäller design och byggnation av mässmontrar samarbetsavtal med namnkunniga monterbyggare såväl på hemmamarknaden som på flera andra europeiska marknader.På en internationell mässa är profileringen viktig och att den filosofi som företaget har kommuniceras effektivt.
